Bizetts skada

Kom på att jag faktiskta aldrig skrev vad som var felet på min lille plutt.
Han hade fått en hovböld precis brevid strålen på vänster hov.
Han fick stå i boxvila i tre dagar innan han släpptes ut igen på betet med en gummisko på foten. Den j*vla skon! Jag hatade den för varje gång man kom tillhagen för att lägga om allting och lägga på jodopax var skon borta.. Det var bara att börja leta igenom den stora hagen ända tills man hittade en svart liten gummisko i gräset. skitkul.
Nu har han gått utan den i tre dagar och allt har funkat jättebra. Hovslagaren ska sätta på en ''fast''sula mellan skon och hoven som ska hålla smuts borta. Han är på bättrningsväg och jag kan nog sätta igång plutten snart igen! :)
Lite bilder från nu i veckan när vi chillat runt på stallplanen tillsammans :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback