Godisfråd?

Jag brukar ibland tänka att det hade varit bra att ha ett godis fråd hemma till dom gånger man blir sugen. En påse med godis där jag hade kunnat ta någon, ibland. Men jag tror inte riktig det hade funkat, det hade tagit slut på direkten. Tro mig jag provade en gång.

I hela mitt liv har jag alltid fått höra att jag är riktig dålig på att spara men att mina bröder kan. Vilket jag många gånger fått bevisat också ;)
Jag är familjens lilla slösa, både på pengar och allt annat som går att spara på.
I alla fall så hade jag när jag var ca 10 år gammal fått för mig att jag skulle lyckas spara på en chipspåse. Bara äta en liten del på fredagen, en del på lördag och en på sängen. En påse skulle hålla hela helgen. Så jag tog tre plastpåsar och delade hela chipspåsen jämt på det. Men tror ni att det funkade?

Absolut inte! Redan på fredagskvällen när jag antagligen hade somnat i soffan som alltid när jag var liten var alla tre påsarna slut. Så godis fråd kan jag nog glömma ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback